Europejskie nagrody Panasonic Kid Witness News rozdane

Warszawa, 14 czerwca 2011 r. — Firma Panasonic ogłosiła podczas uroczystości w historycznym kinie Passage w Hamburgu listę zwycięzców swojego dorocznego europejskiego konkursu wideo dla dzieci, Kid Witness News (KWN). Na konkurs zgłoszono filmy z ośmiu krajów. Prestiżową nagrodę KWN European Award zdobyła szkoła podstawowa im Rudolfa Dilonga w Trstena ze Słowacji. Film uczennic Gimnazjum nr 29 z Wrocławia, „Trzeci żywot drzewa”, zdobył główną nagrodę w kategorii „Najlepsze zdjecia”. 

KWN to prowadzony przez firmę Panasonic globalny program edukacji w dziedzinie twórczości wideo, którego celem jest zachęcenie dzieci szkolnych do rozwijania kreatywności i komunikatywności w działaniu zespołowym. Uczniowie uczestniczący w konkursie przysyłają filmy wideo na tematy związane z ekologią i komunikacją. Dzięki możliwości korzystania z urządzeń produkcyjnych przekazanych przez firmę Panasonic wybrane zespoły mają szansę zrealizować wysokiej jakości filmy dokładnie odzwierciedlające ich wizję.

W trakcie uroczystości Laurent Abadie, prezes i dyrektor generalny Panasonic Europe, pogratulował wszystkim uczniom i ich nauczycielom. „Jak zawsze, konkurencja w europejskiej edycji KWN była zacięta. Wszyscy uczniowie zainwestowali w swoje filmy wiele czasu i starań. W rezultacie na pokazie zwycięskich utworów mogliśmy obejrzeć znakomite obrazy, które nie tylko bawią, ale także skłaniają do myślenia. Firma Panasonic jest bardzo dumna,
że uczestniczy w rozwoju tych utalentowanych młodych aktorów i producentów
”.

Zwycięski film wideo ze Słowacji, zatytułowany „Zamiast niszczyć, ratuj”, porównuje skromny styl życia dzieci w 1870 r. do przyspieszonego, zachłannego stylu życia współczesnych dzieci oraz wpływ ich działań na środowisko naturalne. Obserwując dzień z życia dzieci widzowie mogą zobaczyć, jak dużo zasobów naturalnych ziemi zużywamy w naszym codziennym życiu. Wpływ każdego z dzieci na świat symbolizuje ciastko w formie globusa, z którego odgryzają one kęs za każdym razem, gdy robią coś szkodliwego dla środowiska. W końcu, kiedy nadchodzi czas przekazania świata przez dzieci z 2011 r. dzieciom z przyszłości, z globusa niewiele już zostaje. Jest to przejmująca opowieść, która apeluje do widzów, aby ograniczyli swoje destrukcyjne zachowania i pozostawili coś dla przyszłych pokoleń.

Lista laureatów konkursu KWN European Awards obejmuje ponadto następujące zespoły:

Wszystkie nagrodzone filmy wideo można obejrzeć w kanale YouTube KWN Switzerland firmy Panasonic pod adresem: http://www.youtube.com/thekwnch.

Więcej informacji na temat programu Kid Witness News można znaleźć pod adresem http://www.panasonic.net/kwn. 

KWN — świat widziany ich oczami 

Kid Witness News (KWN) to opracowany przez firmę Panasonic globalny program edukacji w dziedzinie twórczości wideo, realizowany przez nią od 1989 r. 

W styczniu 2009 r. uczestniczyło w nim 617 szkół i około 8000 dzieci z 25 krajów/regionów na całym świecie.

Program KWN, który jest elementem zaangażowania firmy Panasonic w edukację i sprawy społeczne, ma na celu pobudzanie wśród uczniów wiary w siebie i kreatywności oraz inspirowanie zainteresowań w trakcie procesu nauczania. KWN umożliwia nastolatkom zdobywanie nowych doświadczeń oraz sprawdzenie się w różnych rolach w okresie kształtowania swojej przyszłości. 

Mimo że w KWN uczestniczą uczniowie z całego świata, filmy wideo powstające w ramach tego programu mają wspólne tematy, których nie wolno ignorować. Najważniejsze z nich odzwierciedlają otaczający świat i problemy związane z przyszłością. Są to między innymi takie tematy, jak ochrona środowiska, presja ze strony rówieśników i zapobieganie narkomanii. Dzięki tym filmom możemy „zobaczyć świat ich oczami”.

O Panasonic

Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2011 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 8,69 bilionów jenów. Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.